Sunday, July 03, 2011

Kisah Hari Ahad..^_^

hari ni hari ahad.. 3 JULAI 2011
seawal jam 8.00 pgi aku dh pon mmbangunkan dri.. dgn 1 smangat iaitu ingin menyiapkn presntation pn fazida.. tpi tbe2 teringat psal mesin basuh blok.. ble nk kuar g beli mesin basuh ni?? nti makin lame makin sibuk.. akhirnyer aku mncdangkan pde rumate utk kluar.. hasil drpd mesyuarat tingkap yg djlnkan.. kami spakat mmilih ALAMANDA sbg lokasi pilihan.. smbil2 survey mesin basuh bley gak cuci2 mate.. mmandangkan elaun buku yg bru je msok.. heehehhehehehe..

9.00 pagi:
 kol pak cik taxi.. spt biasa pak cik ksyangan kami iaitu pak cik KASSIM.. ^_^ (dye ni dh mcm    
           ayah angkat kami taw.. (kami cayunk pak cik)

11.30 pagi:
 brgerak ke ALAMANDA..

12.00 pagi: 
tiber di ALAMANDA..mmndangkan perot dh berkroncong siap nyanyi lagu dangdut lg.. maka        
                  kami tros menuju ke RASA.. menu pilihan hari ni ialah CANTONESE YEE MEE.. 
menyelerakan  sgguh.. 

12.30 pagi: 
menuju ke MPH.. masok2 pintu kedai nurin tros tnjuk kt aku buku LAGENDA BUDAK SETAN complete set punyer.. sbnarnye mmg dh lame aku crik buku ni.. cume bru skrg jmpe.. tgk harge 65.00 (termenung kejap aku) x pe g crik buku laen2.. dh hbis crik buku 1 kedai akhirnye ade 3 buku yg ade dlm tgn.. 

1. 290 nasihat untuk muslimah
2. Pengajian Sosial KPLI
3. Menjadi guru yang dirindu

b4 bayar akhirnye aku tewas jgk dgn godaan.. akhirnye buku LAGENDA BUDAK SETAN menjadi milik ku. wlaupun byk duet yg dh aku spendkan utk hri ni.. tpi stil hepi sbb mmg yg bru dpt ni duit elaun buku.. so x rugi beli buku kan??? hehehhe (ayat sedapkan hati je tuhh)


insyaALLAH.. klu ade klapangan aku akan bce prlahan2 buku ni..
but first of all aku nk hbiskan dlu buku INTERLOK aku yg dh brtangguh lame tu.. hehe

pas penat shoping, brulah kami meneruskan pngmbaraan mencari mesin basuh.. alhamdulillah stlah berunding.. dlm 2 mggu lg blok E akan mndpt 2 biji mesin bsuh bru.. horeyyyyy!!!

b4 balik kami mkn skali lg.. this time mkn KFC plak.. ksian kt nureen yg dh lame mngidam ayam2 KFC especially tart telur.. then aku sempat jgk grab 3 biji BIG APPLE.. hehe.. lame gler x mkn.. yummmy..yummmy..

biler nk balik we alls juz kol papa to pick up us at ALAMANDA.. (papa=Pak Cik Kassim)

dlm kol 5 ktorg smpai kt mktb.. alhamdulillah.. 

mlm ktorg smbung mkn KFC yg blom hbis.. slsai mkn tetibe kuar smula cter2 lame mse cintan cintun dlu... wuwuwuwuwu.. wlaupun  cter smbil gelak2 tpi dlm hati Allah je yg tahu.. mujur x mnitik air mata dpan bdak2 ni.. 

then ttbe aku teringat PINKIE??
 kt mane pinkie skrg.. 
ade lg ke? 
ke dh dibuang oleh tuannyer??
 atau  pinkie dh jd mainan anak2 buah dye mgkin??
hurmmmmmmmmmmmmmmmm???????

(sori dh x jumpe gmbr yg sbnar.. )

p/s: x byk pic yg snap.. sbb  sume x bwk beg.. so kamera pink i yg chumell tu x dpt nk dibawa skali..
hye kamera hp murah ni je yg ade.. =)

No comments:

Post a Comment